Odjel Odgoja,
edukacijske
i psihosocijalne
rehabilitacije
DJJECI S POTEŠKOĆAMA U
RAZVOJU TE ODRASLIM
OSOBAMA S INVALIDITETOM
PRUŽA PSIHOSOCIJALNE,
REHABILITACIJSKE I ODGOJNE USLUGE

BORAVAK

U okviru usluge boravka korisnicima se osigurava zadovoljavanje životnih potreba pružanjem usluge prehrane, održavanja osobne higijene, brige o zdravlju, čuvanja, odgoja, njege, radnih aktivnosti, psihosocijalne rehabilitacije, organiziranja slobodnog vremena i organiziranog prijevoza, ovisno o utvrđenim potrebama i izboru korisnika.

Boravak djece s teškoćama u razvoju

Boravak je usluga kojom se korisniku osiguravaju organizirane aktivnosti tijekom dana uz stručnu i drugu pomoć i podršku, radi zadovoljavanja osnovnih i dodatnih životnih potreba koje ne mogu biti zadovoljene u obitelji.

Usluga boravka pruža se kao usluga poludnevnog boravka, u trajanju od četiri do šest sati dnevno ili kao usluga cjelodnevnog boravka, u trajanju od šest do deset sati dnevno, a može se odobriti jedan dan u tjednu, više dana u tjednu ili tijekom svih radnih dana u tjednu. 

Tko su korisnici usluge boravka?

Korisnici usluge boravka su djeca s teškoćama u razvoju

Koje aktivnosti se pružaju unutar usluge boravka u našem Centru?

  • socijalni rad
  • psihološka podrška
  • odgojni grupni rad
  • fizikalna terapija
  • radna terapija
  • logopedski tretman
  • kineziterapija i sportsko-rekreativne aktivnosti
  • likovna terapija i likovne aktivnosti
  • glazboterapija i glazbene aktivnosti
  • radne aktivnosti
  • briga o zdravlju i njega
  • prehrana
  • prijevoz

 

Kako ostvariti socijalnu uslugu boravka u našoj ustanovi?

Prijam i otpust korisnika boravka obavlja se na temelju uputnice nadležnog područnog ureda Hrvatskog zavoda za socijalni rad. O prijemu i otpustu korisnika boravka odlučuje Komisija za prijam i otpust korisnika.

Prije odluke,  na temelju stručne procjene Tima za procjenu korisniku se priznaje pravo na uslugu poludnevnog ili cjelodnevnog boravka tijekom jednog do pet radnih dana.

 

Tko su članovi tima?

Članovi Tima za procjenu su:odgajatelj-edukacijski rehabilitator, socijalni radnik, psiholog, radni terapeut, fizioterapeut i medicinska sestra. Timska procjena se sastoji od uvodnog razgovora s roditeljem/skrbnikom korisnika te naknadno, a u što je moguće bržem vremenskom razdoblju i procjene budućeg korisnika, u trajanju ukupno 4 – 6 sati.

Rad socijalnog radnika u Centru za odgoj i obrazovanje Dubrava odnosi se na međusobno povezane cjeline rada s korisnicima, obiteljima korisnika, radnicima Centra Dubrava te suradnju s centrima za socijalnu skrb kao i s drugim ustanovama, a s ciljem osiguravanja svih postojećih prava kao i što boljih životnih uvjeta korisnika.

Korisnike socijalnih usluga ( smještaja, boravka i psihosocijalne podrške) u Centru Dubrava socijalni radnik upoznaje s novom sredinom, pomaže pri uključivanju, prati razdoblje adaptacije, pomaže pri zadovoljavanju svakodnevnih potreba, inicira primjenu potrebnih oblika zaštite, stručni rad i suradnju s obitelji korisnika, priprema korisnika za primjenu drugih oblika zaštite, surađuje s nadležnim centrima za socijalnu skrb i ostalim subjektima, prati programe rada, primjenjujući različite metode podrške u svrhu usmjeravanja i osposobljavanja za rješavanje problema.

Socijalni radnik obavlja individualni i grupni savjetodavni rad s korisnicima i njihovim obiteljima ovisno o potrebama istih. U okviru grupnog rada provode se radionice koje potiču razvoj emocionalne inteligencije i razvoj socijalnih vještima, te doprinose prevenciji nepoželjnih oblika ponašanja.

Direktni rad odgajatelja-edukacijskog rehabilitatora s korisnicima odnosi se na:

rehabilitaciju korisnika usluga smještaja, boravka, organiziranog stanovanja i psihosocijalne rehabilitacije te obuhvaća:

  • Razvoj motoričkih i praktičnih vještina – gruba i fina motorika, osobna higijena, odijevanje, zdravlje i sigurnost, održavanje prostora i odjeće, sudjelovanje u kućanskim aktivnostima.
  • Razvij spoznajno-društvenih vještina – orijentacija u vremenu i prostoru, korištenje javnih službi, komunikacijske i matematičke vještine, prepoznavanje odnosa među predmetima.
  • Razvoj interesno-kreativnih aktivnosti – poticanje inicijative, kreativnosti i sudjelovanja u slobodnim aktivnostima.
  • Emocionalni i socijalni razvoj – prepoznavanje i izražavanje emocija, razvijanje odgovornosti, socijalnih odnosa i pozitivnog stava prema zajednici.

Također uključuje podršku pri prijemu i prilagodbi korisnika, osnaživanje u samostalnoj brizi o prehrani i higijeni, razvijanje socijalnih i radnih vještina te motivaciju za aktivno sudjelovanje u zajednici i zapošljavanju uz podršku.

Psiholozi provode individualna savjetovanja i grupni rad s korisnicima. Rad psihologa s korisnicima odvija se s ciljem poticanja osobnog rasta i razvoja korisnika. 

Procjenjuju se potrebe korisnika. Potiče se razvoj socio-emocionalnih vještina djece i mladih kako bi se bolje nosili sa svakodnevnim zahtjevima, kao i stresnim događanjima. Sudjeluju u timskom radu usmjerenom očuvanju mentalnog zdravlja korisnika zajedno s roditeljima, skrbnicima i drugim stručnim radnicima Centra.

Roditelji i skrbnici imaju mogućnost uključiti se u savjetovanja s psiholozima.

Usluga boravka odraslim korisnicima

Boravak je usluga kojom se korisniku osiguravaju organizirane aktivnosti tijekom dana uz stručnu i drugu pomoć i podršku, radi zadovoljavanja osnovnih i dodatnih životnih potreba koje ne mogu biti zadovoljene u obitelji.

Usluga boravka pruža se kao usluga poludnevnog boravka, u trajanju od četiri do šest sati dnevno ili kao usluga cjelodnevnog boravka, u trajanju od šest do deset sati dnevno, a može se odobriti jedan dan u tjednu, više dana u tjednu ili tijekom svih radnih dana u tjednu.

Tko su korisnici usluge boravka odraslih?

Korisnici usluge boravka su odrasle osobe s invaliditetom

Koje aktivnosti se pružaju unutar usluge boravka u našem Centru?

  • socijalni rad
  • psihološka podrška
  • odgojni grupni rad
  • fizikalna terapija
  • radna terapija
  • logopedski tretman
  • kineziterapija i sportsko-rekreativne aktivnosti
  • likovna terapija i likovne aktivnosti
  • glazboterapija i glazbene aktivnosti
  • radne aktivnosti
  • briga o zdravlju i njega
  • prehrana
  • prijevoz 

Kako ostvariti socijalnu uslugu boravka u našoj ustanovi?

Prijam i otpust korisnika boravka obavlja se na temelju uputnice nadležnog područnog ureda Hrvatskog zavoda za socijalni rad. O prijemu i otpustu korisnika boravka odlučuje Komisija za prijam i otpust korisnika.

Prije odluke,  na temelju stručne procjene Tima za procjenu korisniku se priznaje pravo na uslugu poludnevnog ili cjelodnevnog boravka tijekom jednog do pet radnih dana.

Tko su članovi tima?

Članovi Tima za procjenu su: odgajatelj-edukacijski rehabilitator, socijalni radnik, radni terapeut, fizioterapeut i medicinska sestra. Timska procjena se sastoji od uvodnog razgovora s roditeljem/skrbnikom korisnika te naknadno, a u što je moguće bržem vremenskom razdoblju i procjene budućeg korisnika, u trajanju ukupno 4 – 6 sati.

Rad socijalnog radnika u Centru za odgoj i obrazovanje Dubrava odnosi se na međusobno povezane cjeline rada s korisnicima, obiteljima korisnika, radnicima Centra Dubrava te suradnju s centrima za socijalnu skrb kao i s drugim ustanovama, a s ciljem osiguravanja svih postojećih prava kao i što boljih životnih uvjeta korisnika.

Korisnike socijalnih usluga (smještaja, boravka i psihosocijalne podrške) u Centru Dubrava socijalni radnik upoznaje s novom sredinom, pomaže pri uključivanju, prati razdoblje adaptacije, pomaže pri zadovoljavanju svakodnevnih potreba, inicira primjenu potrebnih oblika zaštite, stručni rad i suradnju s obitelji korisnika, priprema korisnika za primjenu drugih oblika zaštite, surađuje s nadležnim centrima za socijalnu skrb i ostalim subjektima, prati programe rada, primjenjujući različite metode podrške u svrhu usmjeravanja i osposobljavanja za rješavanje problema.

Socijalni radnik obavlja individualni i grupni savjetodavni rad s korisnicima i njihovim obiteljima ovisno o potrebama istih. U okviru grupnog rada provode se radionice koje potiču razvoj emocionalne inteligencije i razvoj socijalnih vještima, te doprinose prevenciji nepoželjnih oblika ponašanja.

Direktni rad odgajatelja-edukacijskog rehabilitatora s korisnicima odnosi se na:

rehabilitaciju korisnika usluga smještaja, boravka, organiziranog stanovanja i psihosocijalne rehabilitacije te obuhvaća:

  • Razvoj motoričkih i praktičnih vještina – gruba i fina motorika, osobna higijena, odijevanje, zdravlje i sigurnost, održavanje prostora i odjeće, sudjelovanje u kućanskim aktivnostima.
  • Razvij spoznajno-društvenih vještina – orijentacija u vremenu i prostoru, korištenje javnih službi, komunikacijske i matematičke vještine, prepoznavanje odnosa među predmetima.
  • Razvoj interesno-kreativnih aktivnosti – poticanje inicijative, kreativnosti i sudjelovanja u slobodnim aktivnostima.
  • Emocionalni i socijalni razvoj – prepoznavanje i izražavanje emocija, razvijanje odgovornosti, socijalnih odnosa i pozitivnog stava prema zajednici.

Također uključuje podršku pri prijemu i prilagodbi korisnika, osnaživanje u samostalnoj brizi o prehrani i higijeni, razvijanje socijalnih i radnih vještina te motivaciju za aktivno sudjelovanje u zajednici i zapošljavanju uz podršku.

Psiholozi provode individualna savjetovanja i grupni rad s korisnicima. Rad psihologa s korisnicima odvija se s ciljem poticanja osobnog rasta i razvoja korisnika. 

Procjenjuju se potrebe korisnika. Potiče se razvoj socio-emocionalnih vještina djece i mladih kako bi se bolje nosili sa svakodnevnim zahtjevima, kao i stresnim događanjima. Sudjeluju u timskom radu usmjerenom očuvanju mentalnog zdravlja korisnika zajedno s roditeljima, skrbnicima i drugim stručnim radnicima Centra.

Roditelji i skrbnici imaju mogućnost uključiti se u savjetovanja s psiholozima.

  • osposobljavanje za obavljanje radnih aktivnosti
  • održavanje stečenih sposobnosti
  • prateći programi (razvijanje radnih i kulturno higijenskih navika, razvijanje sigurnosti u svakodnevnim situacijama, razvijanje primjerenih oblika ponašanja u poznatim i nepoznatim situacijama, upoznavanje uže i šire okoline, zanatski radovi u radionicama, pomaganje u obavljanju svakodnevnih poslova).

.

Accessibility Toolbar