LOGOPEDSKA TERAPIJA
U Odjelu terapijskih aktivnosti djeluju dvije logopedinje. Radi se s dvije grupe korisnika: korisnicima boravka te korisnicima usluge psihosocijalne podrške.
Početkom svake školske godine provodi se trijaža temeljem koje se odlučuje koje novoupisane korisnike, polaznike obrazovnih programa i radno-okupacijskih skupina uključiti u logopedski tretman. Kao i ostali terapijski postupci, vježbe se provode prema tjednom rasporedu, a tijekom poludnevnog boravka korisnika. Trajanje logopedskog tretmana ovisi o napretku, postignutim ciljevima te drugim objektivnim i subjektivnim čimbenicima.
Druga skupina s kojom se radi korisnici su usluga psihosocijalne podrške, a kod nas na procjenu dolaze putem zahtjeva nadležnih centara za socijalnu skrb. Naravno, u navedenu uslugu uključeni su korisnici niže kronološke dobi, odnosno predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta.
Poremećaji
Poteškoće s kojima se susrećemo u našem radu s populacijom djece i mladih s motoričkim oštećenjima i kroničnim bolestima te višestrukim oštećenjima su:
- motorički govorni poremećaji (dizartrija, apraksija)
- poremećaji ritma i tempa govora (mucanje, brzopletost, usporeni tempo govora)
- artikulacijski i fonološki poremećaji
- jezične poteškoće (usporeni jezični razvoj i dr.)
- nespecifične i specifične teškoće učenja (disleksija, aleksija, disgrafija, agrafija, diskalkulija,
- akalkulija, posebne jezične teškoće)
- komunikacijski poremećaji
Metode i principi rada
Logopedski rad uglavnom je individualan, a takav je i naš pristup svakom korisniku. Koristimo se različitim metodama i principima uzimajući u obzir potrebe i potencijale svakog korisnika te optimalni način komunikacije, a sukladno raspoloživim logističkim i materijalnim sredstvima. Imamo u vidu da je postizanje uspješne komunikacije, zadovoljavajuće razine samostalnosti te (u konačnici) osjećaj samoostvarenja naših korisnika glavni cilj i motivacijski čimbenik.
Kod korisnika srednjoškolske i starije dobi nije realno očekivati dramatičan napredak, ali i onaj maleni cijenimo i veselimo mu se. Cijenimo i vaš doprinos kvalitetnijem tretmanu, poštovani roditelji i skrbnici, te vas pozivamo na suradnju. Mi poznajemo struku, a vi poznajete svoje dijete. Najbolje je da ga potičemo i veselimo se uspjehu zajedno!